A 10 legjobb C-vitamin forrás

A legtöbb C-vitamin az acerola gyümölcsben, vagy más néven a barbadoszi cseresznyében található.

 

A 10 legtöbb C-vitamint tartalmazó zöldség és gyümölcs (mg/100 gramm):

1. Acerola 1677 mg
2. Homoktövis 695 mg
3. Csipkebogyó 426 mg
4. Zöld chili paprika 243 mg
5. Guava 228 mg
6. Feketeribizli 180 mg
7. Petrezselyem zöld 133 mg
8. Pritaminpaprika 130 mg
9. Zöldpaprika 120 mg
10. Torma 120 mg

Szent-Györgyi Albert nevéhez fűződik a C-vitamin első tiszta formában történő előállítása, melyet paprikából végzett.

A C-vitamin vízben oldódó vitamin, így, amit a szervezet nem hasznosít, az a vizelettel kiürül, ezért nem lehet túladagolni.

A C-vitamin fontos szerepet játszik a vas felszívódásában. Szükséges az idegrendszer normál működéséhez.

Az OÉTI ajánlása alapján a magyar felnőtt lakosság számára ajánlott napi C-vitamin bevitel 90 mg/nap. A szükséglet egyénenként azonban változó, befolyásolja a kor, a nem és az életmód is. Nagyobb lehet az igénye például a dohányosoknak, a betegeknek, a várandós nőknek és a sportolóknak is.



 

 

Címkék:

Jobban tudom!

Válogatás a bejegyzések közt

November 2. – miről nevezetes? Mikor van Ágota névnap? Keresztrejtvény – 16.05.30. Hogyan írjuk helyesen: kiirtás vagy kiírtás? Agytorna 233. forduló Mikor kell évszám után pontot tenni a magyar helyesírás szabályai szerint? Hogyan írjuk helyesen: segítség vagy segitcség? Mikor van Zalán névnap? Hogyan írjuk helyesen: egyensúly vagy eggyensúly? Agytorna 52. forduló

Neked mi a véleményed?

Hozzászólások: 1 hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  1. Mindenki más és más mértéket határoz meg C vitamin szükségletként. Végre sikerült találnom egy leírást, melyben érthetően le van írva, hogy mennyire is van szükségünk.
    http://gyogynovenyek.info/hirek/c-vitamin-hirek/mennyi-c-vitaminra-van-szuksegunk/
    Valójában maximum 370 mg maximális C-vitamin bevitelre van szükségünk ennél többet bevinni a szervezetbe felesleges és káros lehet.
    A legjobb gyümölcsökből és zöldségekből pótolni a C-vitamint! A mesterségesen előállított C-vitaminnak káros élettani hatásai lehetnek, gyártási technológiától függően. Azt hogy hogyan és miből készítik a c-vitamint jobb ha nem is tudjuk
    http://gyogynovenyek.info/hirek/c-vitamin-hirek/te-tuttad-hogy-kukoricabol-keszul-a-c-vitamin/
    Aki akarja az vegye meg kiló számra a C-vitamint és egye, de már dániai kísérlet is igazolta, hogy a túlzott C-vitamin fogyasztás káros lehet. Sőt a DNS felfedezéséért kapott Nóbel-díjas kutató kifejezetten károsnak minősítette a túlzott C-vitamin fogyasztást.
    A C-vitaminról egy részletes prezentáció, mindenkinek ajánlom
    https://prezi.com/ssexyl43h-af/c-vitamin/
    Ebben a prezentációban minden benne van amit tudni kell a C-vitaminról